SEJARAH PPKI SK KUBU

PPKI SK Kubu telah ditubuhkan pada tahun 1996. PPKI ditempatkan di sebuah bangunan berasingan dari kelas biasa. Mempunyai lima kelas/bilik mengikut stesyen iaitu Bilik Bahasa, Pendidikan Islam/Moral, Matematik dan Kemahiran Hidup.

Sunday 10 April 2011

Kebun PPKI dan Projek Tanaman Herba

Syuaib dan Ameen di batas sayur kangkung
Dibinakan pondok untuk teduhan tanaman
Shuaib, Aisyah dan Ameen
Tanaman Herba
Batas kangkung..baru separuh tanam
Pokok Lengkuas
Pokok limau nipis
Limau nipis dan kunyit
Gambar kebun PPKI yang comel

Hari ini, bawa budak kelas sinaran 3 ke kebun. Subjek matematik, pelik kan...sekali fikir macam takde kena mengena. Tujuan bawa budak sinaran 3 ke kebun untuk pra nombor. Membezakan saiz dan mengenal warna hijau.

Mohd Shuaib agak tidak terkawal hari ini, jadi dengan membawanya ke kebun membuatkan dia melepaskan segala 'tensi' di sana. hehehe...agak berjaya juga..

Di kebun ini, kami ada menanam pokok limau nipis, lengkuas, kunyit dan halia. Sayur kangkung sebagai permulaan untuk projek yang lebih besar...Projek Keusahawanan.

Segala ilmu yang ditimba dahulu akan dicurahkan kepada anak-anak istimewa ini...Insya Allah!!

2 comments:

  1. Tahniah....walaupun pondok belakang tak dapat sijil layak menduduki MBMB tapi tetap teguh....walaupun senget sikit. Teruskan usaha murni cikgu.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih cikgu Azni....pondok senget sikit sebab engineer takde sijil..insya Allah nanti kitaorg gi sambung belajar..hehehe

    ReplyDelete