SEJARAH PPKI SK KUBU

PPKI SK Kubu telah ditubuhkan pada tahun 1996. PPKI ditempatkan di sebuah bangunan berasingan dari kelas biasa. Mempunyai lima kelas/bilik mengikut stesyen iaitu Bilik Bahasa, Pendidikan Islam/Moral, Matematik dan Kemahiran Hidup.

Tuesday 16 August 2011

Kejohanan Petanq Pendidikan Khas Peringkat Negeri Melaka 2011


Tarikh        :13 dan 14Julai 2011.

Hari           :Rabu dan Khamis.

Masa         :8.00 pagi

Tempat     :Gelanggang Petanq MBMB, Tanjong Kling.

Anjuran    : Unit Pendidikan Khas, Jabatan Pelajaran Melaka.



Kehadiran:

  1. Encik Wan Khaldun Bin Wan Ismail. (Guru Pengiring)
  2. Muhammad Azlie Shah Bin Mohd Zaini
  3. Muhammad Azreen Syah Bin Mohd Fedelliey Syah   
  4. AzrulAmeen Bin Baharim

     
PerjalananAktiviti / Pertandingan :
Pada 13 dan 14 Julai 2011, Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI) SK Kubu telah menghantar tiga orang murid bersama seorang guru pengiring untuk menyertai Kejohanan Petanq Pendidikan Khas Peringkat Negeri Melaka. Murid-murid ini telah terpilih untuk mewakili zon Bukit Cina untuk kategori lelaki bawah 12 tahun.
Setelah diadakan pemilihan dan pemerhatian semasa latihan sebelum ini, maka Muhammad Azlie Shah Bin Mohd Zaini telah dipilih untuk bermain dalam acara perseorangan. Manakala untuk acara berpasangand diwakili oleh Muhammad Azreen Syah Bin Mohd Fedelliey Syah dan Azrul Ameen Bin Baharim

 
Haripertama, Rabu, 13 Julai 2011.
Pertandingan diadakan secara liga yang mengandungi empat zon dan para peserta zon Bukit Cina perlu bertanding dengan peserta-peserta dari zon Alor Gajah, Melimau dan Jasin. Mengikut format pertandingan, pasukan yang menjadi johan dan naib johan kumpulan sahaja yang layak kepusingan seterusnya. Keputusan perlawanan adalah seperti berikut:
i) Perseorangan (Muhammad Azlie Shah Bin MohdZaini – Bukit Cina)
 
PerlawananSkorKeputusan
Bukit CinalwnAlor Gajah9 – 11Kalah
Bukit CinalwnJasin10 – 11Kalah
   
ii) Berpasangan (Muhammad AzreenSyah Bin MohdFedellieySyahdanAzrulAmeen Bin Baharim – Bukit Cina)
 
PerlawananSkorKeputusan
Bukit CinalwnAlor Gajah10 – 11Kalah
Bukit CinalwnJasin11 – 9Menang
Bukit CinalwnMerlimau11 – 7Menang

 

 
Harikedua, Khamis, 14Julai 2011.
Pada hari tersebut hanya peserta acara berpasangan sahaja yang turun bertanding kerana Muhammad Azli Shah, peserta perseorangan telah gagal keperingka tseterusnya. Keputusan perlawanan pada hari kedua adalah seperti berikut:
 
i) Berpasangan (Muhammad AzreenSyah Bin MohdFedellieySyahdanAzrulAmeen Bin Baharim – Bukit Cina)
 
PerlawananSkorKeputusan
Separuhakhir: Bukit Cinalwn Ayer Keroh13 - 3Menang
Akhir: Bukit CinalwnMerlimau13 – 9Menang

 
Pada jam 1.30 petang, majlis perasmian penutup dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Ketua Sektor Pendidikan Khas Dan Swasta iaituTuan Abdul Halim Bin Abdul Malek.

 
Penutup :
    Secarakeseluruhannya, perjalanan program berjalan lancar walaupun hujan pada hari kedua aktiviti dan berlaku sedikit kelewatan waktu pulang peserta. Impakpositif pada murid-murid juga dapat dilihat dari segi kosentrasi terutama semasa permainan, pergaulan sesama murid dan kawalan diri. Pihak PPKI SK Kubu amat berpuas hati dan bangga dengan pencapaian para peserta yang terlibat kerana telah mengharumkan nama SK Kubu dan zon Bukit Cina. Pencapaian ini diharap menjadi pemangkin untuk kecemerlangan seterusnya.

No comments:

Post a Comment