SEJARAH PPKI SK KUBU

PPKI SK Kubu telah ditubuhkan pada tahun 1996. PPKI ditempatkan di sebuah bangunan berasingan dari kelas biasa. Mempunyai lima kelas/bilik mengikut stesyen iaitu Bilik Bahasa, Pendidikan Islam/Moral, Matematik dan Kemahiran Hidup.

Tuesday 16 August 2011

Laporan Kejohanan Boling Tenpin Pendidikan Khas Peringkat Negeri Melaka 2011


Tarikh        :20dan21Julai 2011.

Hari        :RabudanKhamis.

Masa        :8.00 pagi

Tempat    :AmpangSuperbowl, Mahkota Parade, Melaka

Anjuran    : Unit PendidikanKhas, JabatanPelajaran Melaka.



Kehadiran:

  1. Encik Wan Khaldun Bin Wan Ismail. (Guru Pengiring)
  2. AisyahBintiZaruddin

     
PerjalananAktiviti / Pertandingan :
   
Pada20 dan 21Julai 2011, Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI) SK Kubu telah menghantar seorang murid bersama seorang guru pengiring untuk menyertai Kejohanan Boling Tenpin Pendidikan Khas Peringkat Negeri Melaka. Murid ini telah terpilih untuk mewakili zon Bukit Cina untuk acara beregu perempuan bawah 12 tahun. Setelah diadakan pemilihan dan pemerhatian semasa latihan sebelum ini, maka adik Aisyah Binti Zaruddin telah dipilih untuk berpasangan dengan adik Norasyikin Binti Abdullah dari kelas PPKI SK Ujong Pasir.

 
Hari pertama, Rabu, 20Julai 2011.
Pertandingan boling telah diadakan secara serentak dan pemilihan pemenang adalah berdasarkan bilangan jatuhan pin. Aisyah Binti Zaruddin dan pasangannya telah bermain dengan baik dan telah mendapat 123 jatuhan pin. Seterusnya telah terpilih menjadi naib johan. Johan acara beregu perempuan bawah 12 tahun telahdisandang oleh pasangan dari zonJasin.
Harikedua, Khamis, 21Julai 2011.
Pada jam 1.30 petang, majlis perasmian penutup dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Ketua Unit Pendidikan Khas iaitu Encik Abdul Aziz Bin Lani.

 
Penutup :
    Keseluruhannya, program berjalan lancar. Impak positif kepada murid juga dapat dilihat dari segi kosentrasi terutama semasa permainan, pergaulan sosial murid dan sikap hormat-menghormati antara mereka.
Pihak PPKI SK Kubu amat berpuashati dan bangga dengan pencapaian peserta yang terlibat kerana telah mengharumkan nama SK Kubu dan zon Bukit Cina. Pencapaian in idiharap menjadi pemangkin untuk kecemerlangan seterusnya.

No comments:

Post a Comment